Een webhostingprovider staat in voor het hosten (onder brengen van uw website) en daarnaast medeverantwoordelijkheid in domeinnaamregistratie. Hierdoor verschijnt uw website op het wereldwijde web.
Bij studenten wordt er regelmatig tijdens de hoorcolleges van (theoretische) OPO's gewerkt met verschillende didactische werkvormen (vragen stellen, onderwijsleergesprekken, denken delen uitwisselen, formatieve groepstest, formatieve oefening) dit in combinatie met hoogwaardig cursusmateriaal zorgt voor een efficiënte verwerving. In sommige hoorcolleges zal doceren de bovenmaat voeren, studenten krijgen een aanbeveling om notities te nemen en vragen te stellen. In uitzonderlijke gevallen kan de docent het vragenmoment specifiek vastroosteren of een vraag verplaatsen: omdat deze vraag concreet in klare taal beantwoorden 15 min of langer kan duren. Bijna alle vragen kunnen worden beantwoord binnen 2 min / vraag. Gedurende de practicumcolleges worden observaties uitgevoerd, de eventuele sterke of zwakke studenten komen zo in beeld, de docent zal specifieke begeleiding voorzien of de student uitnodigen per mail om formatief extra oefening te maken die hij in de volgende practicumles(sen) zal samen overlopen. Meestal zijn er ook voorbeeldexamens.
Bij cursisten wordt er vertrokken van het algemeen basisniveau van de groep, er kan gepolst worden of er specifieke begeleiding nodig is voor bepaalde cursisten. Bij de doelgroep senioren houd ik er effectief rekening mee dat de overgebrachte informatie en bijhorende cursus laagdrempelig is. Dit doelpubliek vergt dus een specifieke didactiek (onderwijsmethode) en tempo.
Voor leerlingen uit het secundair onderwijs is dit onderhevig afhankelijk van de graad. In specialisatiejaren bv. Informaticabeheer, ElektroMechanica, Industriële Wetenschappen, etc. van het secundair onderwijs gericht op verder studeren, kun je vaak niet buiten bepaalde moeilijke leerplandoelstellingen (na streven pedagogische-didactische wensen) en is voorbereiden op het hoger onderwijs een "to must".
Dit is erg situatieafhankelijk: het vak, het niveau waarop het dient ingericht te worden én het onderwerp van de les. In het secundair namelijk prefereer ik onderwijsleergesprekken, demonstraties of eventueel doceren voor de theorie te verwerven. Voor praktijklessen in Informatica zijn begeleidende oefeningen en groepswerken erg goed geschikt. Voor bepaalde thema's gebruik ik zelf ontwikkelde didactische werkvormen.
Evaluatietechnieken hangen sterk af van het specifieke vak en bijhorend instituut en kunnen ook mede afhangen van een vakgroep. Voor groepswerken vind ik samenwerking heel belangrijk en zal bijgevolg normaliter ook een summatieve peerassessment inclusief selfassessment afnemen.
Een goede les zorgt voor duidelijkheid van de verwerving/verwerking van de leerstof. Dit gecombineerd met een vleugje humor en optimisme van de lector geeft de classroom een boost! Daarnaast gebruik ik interactie met het doelpubliek, van zodra de les zich hiertoe leent.